Adevarata religie
Primul lucru care ar trebui stiut si inteles in mod clar despre Islam este semnificatia denumirii acestei religii. Islamul nu este numit dupa o persoana, cum este in cazul crestinismului, care si-a primit denumirea dupa Isus Christos, sau in cazul budismului - dupa Gotama Buddha, confucianismului - dupa Confucius, sau in situatia marxismului - dupa Karl Marx. Nu si-a primit numele nici potrivit denumirii vreunui trib, cum a fost in cazul iudaismului care a fost numit dupa tribul Judah ; sau al hinduismului, numit dupa Hindus. Islamul este adevarata religie a lui Allah si ca atare numele sau reprezinta principiul de baza al religiei divine; supunerea totala a vointei fata de singura divinitate demna de venerare. Deci nu avem de a face cu o noua religie adusa de Profetul Muhammad (sallallaahu 'alayhi wa sallam) in Arabia secolului al VII-lea, ci pur si simplu cu singura religie adevarata provenind de la Allaah si exprimata in forma sa finala.
Islamul este religia care i-a fost data lui Adam, primul om, si totodata primul Profet al lui Allaah. De asemenea, islamul este religia tuturor Profetilor trimisi de Allaah umanitatii. Numele religiei ceresti Islam nu a fost decis la ani de zile dupa aparitia acesteia, de catre alte generatii de oameni. A fost ales de Allaah Insusi si acest lucru a fost mentionat in mod clar in ultima revelatie facuta umanitatii. In cartea finala a revelatiei divine Allaah afirma urmatoarele:
"In aceasta zi am desavarsit religia voastra si am implinit harul meu asupra voastra si am incuvintat islamul ca religie pentru voi..(Traducerea sensurilor, Sura Ma'idah 5:3)
"Acela care doreste o alta religie decat Islamul, nu-i va fi acceptata, si el se va afla in Lumea de Apoi printre cei pierduti. " (Traducerea sensurilor, Sura Aal'imraan 3:85)
"Avraam nu a fost nici iudeu, nici crestin. El a fost credincios adevarat si intru totul supus lui Allah [musulman], si nu a fost dintre cei care-I fac semeni." (Traducerea sensurilor, Sura Aal'imraan 3:67)
Nicaieri in Biblie nu veti gasi ca Allah spune poporului profetului Moise sau descedentilor sai ca religia lor este iudaismul, sau crestinilor ca religia lor este crestinismul. De fapt, Christos nu a fost numele sau, si nici Isus! Numele Christos provine din cuvantul grecesc „Christos” care inseamana “cel uns”. Adica Hristos este o traducere in limba greaca a denumirii evreiesti “Messiah”. Pe de alta parte, numele Isus reprezinta o forma latinizata a numelui evreiesc Esau.
Pentru a pastra tonul simplu, voi continua sa fac referire la profetul Esau (Pacea lui Allaah fie asupra sa) cu numele de Isus. In ceea ce priveste religia sa, era reprezentata de ceea ce a cerut adeptilor sai sa faca. Ca si profetii de dinaintea sa, le-a cerut oamenilor sa se supuna vointei lui Allaah (aspect ce face parte din Islam) si i-a avertizat sa stea departe de zeitatile false plasmuite de imaginatia umana. Potrivit Noului Testament, el i-a invatat pe cei care l-au urmat sa se roage astfel: « Faca-se voia Ta atit in cer, cit si pe pamint. »
MESAJUL ISLAMULUI
Supunerea totala a vointei fata de Allah, reprezinta esenta venerarii, iar principalul mesaj transmis de religia divina a lui Allaah este cel de a-L venera numai pe Allaah si de a evita divinizarea oricui altcuiva, vreunui loc sau a altceva in afara de Allaah. Pentru ca tot ceea ce ne inconjoara este creat de Allaah, Creatorul tuturor lucrurilor, este creatia lui Allah. Se poate afirma ca, in esenta, Islamul ii cere omului sa se indeparteze de la venerarea creatiilor si il invita sa nu divinizeze pe nimeni altcineva in afara de Creator. El este singurul vrednic de venerarea omului, pentru ca doar prin vointa Sa raspunde la rugaciuni. Daca un om se roaga la un copac si se raspunde la rugaciunile sale, nu copacul este cel care raspunde, ci Allah, pentru ca permite sa se indeplineasca obiectul rugaciunii omului respectiv. S-ar putea afirma: “Este evident”, insa in ceea ce ii priveste pe cei care venereaza copaci s-ar putea sa nu fie clar acest aspect. In mod asemanator, cei care se roaga la Isus, Buddha, sau Krishna, la sfintul Christopher sau sfintul Jude ori chiar la Muhammad, la rugaciunile catre acestia nu raspund ei, ci Allah.
Isus nu a spus celor care l-au urmat sa il venereze pe el, ci sa il slaveasca pe Allaah. Dupa cum ni se spune si in Qu’ran:
"Si cand va zice Allah: "O, Isus, fiu al Mariei! Le-ai spus tu oamenilor: "Luati-ma pe mine si pe mama mea drept dumnezei in locul lui Allah?", el ii va raspunde: "Marire Tie! Eu nu as fi putut sa
spun ceea ce nu aveam dreptul sa spun! Daca as fi spus, ai sti, caci Tu doara stii ce este in sufletul meu, pe cind eu nu stiu ce este in sufletul Tau! Doara Tu esti Marele Stiutor al celor nestiute!".” (Traducerea sensurilor, Sura Al-Maa'idah- 5:116)
Nici pe sine nu s-a venerat, ci l-a venerat pe Allaah. Acest principiu de baza este prezentat la loc de cinste, in capitolul care deschide Qur'aan-ul, cunoscut drept Sura Al-Faatihah, versetul 5:
" Numai pe Tine Te adoram, numai la Tine cerem ajutor".
Intr-o alta sura din ultima Carte revelata, Qur'aan-ul, Allah a mai spus:
"Si Domnul vostru zice: "Chemati-Ma Si Eu va voi raspunde! Aceia care din prea multa trufie refuza sa Ma adore vor intra in Gheena umiliti". "( Traducerea sensurilor, Sura Mu'min 40:60)
Trebuie scos in evidenta faptul ca mesajul de baza al Islamului este ca Allaah si creatia Sa reprezinta in mod clar entitati diferite. Allah nu se regaseste in creatia Sa si nu face parte din aceasta si de asemenea Allaah nu este creatia Sa sau o parte din aceasta. Acest lucru ar putea parea clar, insa actiunea omului de a venera creatia in loc sa il slaveasca pe Creator este bazata, in mare parte, pe acest intelegerea eronata a acestui concept. Este vorba despre opinia potrivit careia esenta divinitatii se regaseste pretutindeni in creatia Sa, sau ca entitatea divina este sau a fost prezenta in anumite aspecte ale creatiei Sale, ceea ce a oferit justificare pentru venerarea creatiei, desi acest lucru ar putea fi numit si slavirea lui Allaah prin intermediul Creatiei sale. Totusi, mesajul Islamului, in forma in care a fost adus umanitatii de catre Profetii lui Allah, este cel de a-L venera doar pe Allaah si de a evita venerarea creatiei Sale, fie in mod direct sau indirect. In Qu’raan, Allaah spune clar:
" Noi am trimis la fiecare comunitate un trimis [ca sa le zica]: „Adorati-L pe Allah si tineti-va departe de Taghut!”" ( Traducerea sensurilor, Sura Al-Nahl 16:36)
Atunci cind cel care venereaza idoli este intrebat de ce se inchina unor idoli creati de om, raspunsul invariabil este ca nu venereaza de fapt acea statuie de piatra sau imagine, ci pe Allaah, care este prezent in ea. Ei sustin ca idolul din piatra nu reprezinta decit un punct focalizat al esentei lui Allaah, si nu pe Allaah insusi! Cei care au acceptat conceptul potrivit caruia prezenta lui Allaah se regaseste in creatia sa, in orice forma, vor fi obligati sa accepte acest argument al idolatriei. In timp ce o persoana care intelege mesajul de baza al Islamului si implicatiile acestuia nu ar cadea niciodata in idolatrie, indiferent cum ar fi explicata aceasta. De-a lungul timpului, cei care au pretins existenta divinitatii in ei insisi si-au bazat pretentiile pe credinta gresita ca Allaah se regaseste in fiinta umana. A fost necesar doar sa afirme ca desi Allah se regaseste in toti oamenii, potrivit conceptiei lor eronate, El se regaseste intr-o masura mai mare in ei decit in semenii lor. Deci ei pretind ca ar trebui sa ne supunem vointei lor si sa ii veneram, pentru ca ei sint fie insusi Dumnezeu personificat, fie Dumnezeu concentrat intr-o persoana.
In mod asemanator, cei care au sustinut sanctificarea altor oameni dupa ce acestia din urma au trecut in nefiinta, au gasit un teren fertil printre cei care accepta falsa credinta potrivit careia Dumnezeu este prezent in fiinta umana. O persoana care a reusit sa isi insuseasca mesajul primordial al Islamului si implicatiile acestuia nu ar fi niciodata de acord sa venereze o alta fiinta umana, indiferent de circumstante. Esenta religiei lui Allaah este un appel clar la venerarea Creatorului si la respingerea slavirii creatiei, in orice forma s-ar prezenta aceasta. Aceasta este semnificatia motto-ului Islamului : "Laa Elaaha lllallaah" (Nu exista alta divinitate in afara de Allaah).
Repetarea acesteia atrage in mod automat dupa sine includerea celui care il pronunta in Islam, iar credinta sincera in acest motto, garanteaza Paradisul.
Astfel, cel din urma Profet al Islamului a spus: "Oricine rosteste: Nu exista alta divinitate in afara de Allaah si moare crezind in acest crez va intra in Paradis".(Relatat de Abu Dharr si inclus in seria de ahadith de Al-Bukhaaree si Muslim).
Ea consta in supunerea fata de Allaah ca fiind singura divinitate, supunerea fata de El, prin respectarea poruncilor Sale, precum si renegarea politeismului si a politeistilor.
MESAJUL FALSEI RELIGII
Exista atit de multe secte, culte, religii, filozofii si miscari in intreaga lume, si toate pretind ca reprezinta calea cea dreapta sau singura cale spre Allaah. Cum se poate determina care dintre ele este cea corecta sau daca toate sint bune? Metoda prin care s-ar putea gasi raspunsul este cea prin care se inlatura diferentele superficiale dintre invataturile diversilor pretendenti la adevarul suprem si identificarea obiectului central al venerarii, la care acestia fac apel in mod direct sau indirect. Ei sustin fie ca toti oamenii sint zei, fie ca anumiti oameni au fost Allaah sau ca natura este de fapt Allaah, ori ca Allaah reprezinta o plasmuire a imaginatiei umane.
Deci se poate afirma ca mesajul de baza al falsei religii este cel ca Allaah poate fi venerat sub forma creatiei Sale. Falsele religii il imbie pe om sa venereze creatia numind-o pe aceasta sau pe unele aspecte din ea, Dumnezeu. De exemplu, Profetul Isus le-a spus celor care l-au urmat sa il venereze pe Allaah, insa cei care pretind a fi adeptii sai le cer in ziua de astazi oamenilor sa il venereze pe Isus, sustinind ca acesta a fost Allaah !
Buddha a fost un reformator care a introdus un numar de principii umanisme religiei din India. El nu a afirmat ca este Dumnezu, nici nu a sugerat adeptilor sai faptul ca el insusi ar reprezenta un obiect de venerare. Totusi, in ziua de azi, majoritatea budistilor din afara Indiei l-au adoptat ca fiind Dumnezeu si se inchina idolilor fauriti de ei potrivit perceptiei proprii, referitoare la modalitatea in care acesta ar arata.
Folosind principiul identificarii obiectului de venerare, religia falsa devine evidenta, iar natura inventata a originilor sale devine clara. Dupa cum Allaah a spus in Qu’raan: ceea ce venerati voi in afara de El reprezinta doar nume pe care voi si stramosii vostri le-ati inventat, pentru care Allaah nu a trimis nici o baza. Poruncile le poate da doar Allaah:
„Nu adorati afara de El decat niste nume pe care le-ati nascocit voi si parintii vostri si carora Allah nu le-a pogorat nici o dovada! Judecata nu este decat la Allah! El v-a poruncit sa nu-L adorati decat pe El! Aceasta este religia cea dreapta, insa cei mai multi oameni nu stiu." (Traducerea sensurilor, Sura Yusuf 12:40)
Se mai poate sustine faptul ca toate religiile promoveaza invataturi pozitive, asa ca de ce ar conta pe care dintre acestea le urmezi. Raspunsul este ca toate religiile false promoveaza cel mai mare rau, venerarea creatiei. Venerarea creatiei este cel mai mare pacat pe care l-ar putea comite omul, pentru ca acesta contrazice insusi scopul creatiei sale. Omul a fost creat doar pentru a-L venera pe Allaah, dupa cum Allaah a spus in mod clar in Qu’raan :
"Eu nu i-am creat pe djinni si oameni decat pentru ca ei sa Ma adore."( Traducerea sensurilor, Sura Zaareeyaat 51:56)