Manal Moderator
Numarul mesajelor : 43
| Subiect: Adevarata supunere in fata lui Allah Subhanu Wa Ta'ala Lun 01 Mar 2010, 02:00 | |
|
Adevarata supunere in fata lui Allah Subhanu Wa Ta'ala
Bismillah Ar-Rahman, Ar-Rahim
IBADAAH (adorare) in limba araba inseamna supunere si modestie. In terminologia islamica, cuvantul ibaadah este folosit cu 2 sensuri:
1. Actiunile unei persoane, precum rugaciunea, platirea daniei, care sunt descrise drept ibadaah. Invatatii au definit astfel: -ascultarea de Allah Subhanu Wa Ta'ala , facand ceea ce el a ordonat si evitarea a ceea ce el a interzis, iar in acelasi itmp iubindu-L pe Allah Subhanu Wa Ta'ala , avand frica de el si punandu-ne toate sperantele in El.
2. Se refera la actiunea in sine, ca de exemplu, rugaciune, danie etc. Invatatii au definit astfel: Este un cuvant care cuprinde toate cuvintele si actiunile pe care Allah Subhanu Wa Ta'ala le iubeste. Aceste actiuni placute sunt numite ‘ibaadaat (acte de adorare) deoarece oamenii le fac, fiind umili si iubindu-l pe Allah. In adorarea lui Allah Subhanu Wa Ta'ala trebuie sa exista dragoste adevarata si supunere completa fata de El.
Allah Subhanu Wa Ta'ala ne-a spus ca scopul crearii oamenilor si a djinnilor este adorarea Lui, fara partener sau asociat. Allah Subhanu Wa Ta'ala ne spune in traducera sensurilor din Coran: “Eu nu i-am creat pe djinni si oameni decat pentru ca ei sa Ma adore.” (al-Dhaariyaat 51:56)
Cum putem noi sa atingem acest scop? Multi oameni considera ca ‘ibadaah se refera doar la numarul de ritualuri pe care Allah ni le-a ordonat si ca acestea trebuie indeplinite la anumite timpuri, cum ar fi rugaciunea, postul sau Hajj (pelerinajul), iar acestea se termina aici. Dar nu este asa. Cat de mult dureaza ca o persoana sa indeplineasca aceste ritualuri in fiecare zi si noapte? Cat timp ia din viata unei persoane? Atunci cum ramane cu restul vietii noastre? Cum ramane cu energia pe care o epuizam? Ce facem in acest timp? Cum ar trebui el folosit? Daca ar fi sa il folosim pentru altceva decat adorare, atunci nu am mai indeplini scopul pentru care am fost creati. Allah Subhanu Wa Ta'ala ne spune in traducerea sensurilor din Coran:
“Spune: “Intr-adevar, Rugaciunea mea, actele mele de devotiune, viata mea si moartea mea ii apartin lui Allah, Stapanul lumilor!” (Al-‘An’Am 6:162)
‘Uboodiyyah inglobeaza viata musulmanului. Atunci cand lucreaza sau se straduieste pentru adunarea de provizii el il venereaza pe Allah, deoarece Allah Subhanu Wa Ta'ala i-a ordonat sa faca acest lucru:
“El este Cel care v-a facut pamantul supus. Deci strabateti intinderile sale. Si mancati din inzestrarea Lui. Si la El este invierea (din mormante)” (Al-Mulk 67:15)
Atunci cand dormim, dormim pentru a ne reface puterea cu scopul de a-L adora pe Allah, asa cum Mu’aadh ibn Jabal (radhi allahu anhu) a spus:”Caut rasplata pentru somnul meu asa cum caut rasplata pentru rugaciunea qiaam (al-Bukhaari, 4342).
Intr-adevar musulmanul nu este multumit daca modul in care mananca, bea, are relatii maritale nu este considerat fapta buna. Profetul Muhammed (sallallahu aleyhi wa salam) a spus: “In intimitate voastra este sadaqah (caritate, fapta buna). “Companionii au spus: “O mesager al lui Allah, daca unul dintre noi isi satisface dorintele va fi rasplatit pentru asta? “El a spus:” Daca unul dintre voi ar face acest lucru intr-un mod haram, nu ar pacatui? “Ei au raspuns “Da”. Atunci Profetul Muhammed (sallallahu aleyhi wa salam) a spus: “In acelasi mod, daca unul dintre voi isi satisface dorintele intr-un mod halal atunci va fi rasplatit” (Muslim 1006)
Trebuie doar sa ne amintim de Allah indiferent de ce facem si sa ne intrebam daca ceea ce facem L-ar multumi sau I-ar displacea lui Allah Subhanu Wa Ta'ala. Daca am pacatuit atunci sa avem remuscari si sa cerem iertare de la Allah, asa cum ne spune in traducerea sensurilor din Coran:
“135. Si pe cei care, daca au savarsit o fapta josnica sau au fost nedrepti cu propriile suflete, isi aduc aminte de [maretia lui] Allah si cer iertare pentru pacatele lor- si cine poate ierta pacatele decat Allah?!- si care nu persista cu buna stiinta in ceea ce savarsesc, 136. Rasplata acestora va fi iertarea Domnului lor si Gradini pe sub care curg paraie si in ele vor avea salas vesnic. Si ce minunata rasplata pentru cei care fac bine!” (AL-IMRAN 135, 136)
Asta ne arata cum au inteles companionii Profetului (sallallahu aleyhi wa salam) ‘ibaadah. Ei nu s-au limitat doar la ritualuri si la timpul in care au efectuat aceste ritualuri. Acestia si-au dedicat intreaga viata adorarii si supunerii, iar ritualurile au fost momente in care si-au refacut energia spirituala, necesara pentru a face celaltate acte de adorare care le-au fost cerute.
“Care il pomenesc pe Allah, stand [in picioare], sezand [jos] sau pe o parte (adica in toate situatile) si cugeta la facerea cerurilor si a pamantului, [zicand]: “Doamne, n-ai fauct acestea in desert!” Slava Tie! Apara-ne pe noi de chinul Focului!” (3, 191)
Omul nu poate sa il adore atat pe Allah Subhanu Wa Ta'ala cat si pe Sheitan:
“Oare cel care merge cu fata plecata este mai bine calauzit sau cel care merge cu capul sus, pe un drum drept?” (Traducerea sensurilor din Coran, Al-Mulk 67:22)
“…. Spune: “Oare sunt egali orbul si cel care vede? Sau oare sunt egale intunericul si lumina?....” (AR-RA’D 13:16)
Sheitan incearca sa il indeparteze pe om de adorarea lui Allah Subhanu Wa Ta'ala intr-un mod graduat. Cateodata reuseste in cazuri temporare, ca de exemplu in cazul unui pacat, cum a zis Profetul Muhammed (sallallahu aleyhi wa salam)” Nimeni care savarseste zina nu este un credincios in momentul in care a savarsit zina, si nici un hot nu este un credincios la momentul furtului…” (Bukhaari, 2475, Muslim 57). Iar cateodata reuseste sa il indeparteze complet, cum ar fi cazurile de shirk, kufr sau erezie. Aceasta adorare al lui Sheitan consta cateodata in cautarea satesfacerii propriilor dorinte, asa cum spune Allah in interpretarea sensurilor Coranului:
“Nu-l vezi pe acela care si-a luat pofta lui drept divinitate pentru el? Tu vrei sa fi chezas pentru el?” (Al-FURQAN 25:43)
Acest lucru se aplica toturor ale caror inimi sunt mai atasate dorintelor decat de Allah. Daca obtine ce si-a dorit este fericit, iar daca nu este manios. Asadar este un sclav al poftelor lui. Cu cat este mai absorbit de aceste dorinte, cu atat supunerea lui fata de Allah este mai slaba. | |
|